Mikulášský Countrybál

Po třech letech pauzy, způsobené covidem a zdražením energií jsme se rozhodli uspořádat náš Mikulášský countrybál.
Obavy z akce, jak dopadne byly liché. Účast byla sice menší, ale vše se náramně povedlo. I ohlasy od kamarádů byly výborné. Suprový Dostavník, parádní předtančení od Ištaru, pěkná tombola, výborný gulášek i pivko. To, že se zadařilo, nám dává naději na další pokračování. Uvidíme za rok.

39. pochod RSB

Letošní pochod VŘSR nás zavál k říčce Sázavě. Zázemí bylo zřízeno v hospůdce ve vsi Chřenovice. Výšlap byl směrován do Zruče nad Sázavou a okolí. Po pátečním dešti nám počasí přálo, bylo sice větrno, ale slunečno. Každý si naplánoval porci kilometrů tak, aby bylo zdolání v jeho silách. Večer jsme se opět sešli v Chřenovicích. Únava byla na všech znát. Tak doplnit kalorie a hajdy na kutě.
V neděli jsme se rozjeli do všech koutů republiky.

Lov kožešin

Tentokrát uspořádali kamarádi z HBC lov kožešin na legendárním kempu U kůlu v Dolním Smrčném. Při té příležitosti oslavili Hejkal, Greedy a Oťas své kulaté a půlkulaté narozeniny. Na startu se sešla asi stovka lovců, což bylo podle slov prezidenta Lucína nejvíce v historii. Celý víkend se náramně povedl.

Svatováclavský vandr

Na dny okolo svátku sv. Václava nachystal Greedy další z vandrů. Tentokrát do přírodního parku Písecké hory. Cestou vlakem nás postihla patálie s lokomotivou, takže jsme v Číčenicích čekali víc jak hodinu, než přijela náhradní. Toto zpoždění mělo za následek jednu nemilou věc, a to že všechny hospody v Protivíně, kde jsme vystupovali, už zavřely. Naštěstí bezprostřednost kamaráda Hejkala nás zachránila, a tak po zavíračce v restauraci U Strnadů dáváme malé občerstvení. Za tmy nacházíme místo na přespání nedaleko studánky v Dobrném.

Ráno pokračujeme přes Krč lesem na 46m vysokou rozhlednu Vysoký Kamýk. Scházíme dolů do Albrechtic nad Vltavou, kde marně hledáme otevřenou osvěžovnu. Je den státního svátku, takže všechno zavřené. Žízniví opouštíme toto místo a podél albrechtického potoka pokračujeme na místo kde strávíme naší druhou noc.

Balíme a po snídani vyrážíme směr Velký Mehelník, kde cestou nabíráme Šumaváka. Stezka od bývalých žulových lomů začíná strmě stoupat, a tak na vrcholu dáváme malou přestávku s občerstvením z vlastních zásob. Na konec září je překvapivě teplo a tak v Jednotě v obci Kluky kupujeme pivo, zmrzliny apod. V Temešváru v bistru u Podolského mostu nabíráme mimo jiné vodu a hned za mostem hledáme místečko na přespání.

Sobotní cesta nás vede podél Orlické přehrady. Přes Červenou nad Vltavou, kde na místním nádražíčku přečkáváme několik dešťových přeháněk, kolem Rukávečské obory šlapeme k Hrejkovickému potoku. Cesta je jak velbloudí hrby, stále nahoru a dolů. Na ostrohu u ústí potoka mírně zakufrujeme a pak po potoce míříme na kemp T.O. Jaguár. Tady to zase vypadá jak v džungli. Na campu u potoka pro dnešek končíme. Ještě sehnat vodu a dřevo na oheň a čajový dýchánek může začít.

Jelikož nás ještě čekají nějaké rodinné povinnosti, opouštíme brzy ráno ještě spící kamarády a přes Květovskou oboru míříme do Branic na vlak domů.

Opět parádní vandr.

Brigáda na srubu - září

V září přichází na řadu první ze dvou plánovaných brigád ke svozu dřeva a následné výsadbě nových stromků.
Páteční večer, to je ohýnek, kytara a pivko.
Sobota. Od rána čištění průseku od nových toalet směrem k Hynkovu. To celé až do setmění. Smejda ještě stihl posekat kemp a plac okolo. Večer odpočinek.
V neděli pokračování započaté práce v lese, po obědě odjezd domů.

Jihočeský vandr

Díky kamarádovi Greedymu jsme prožili pět suprových dní vandrem na pomezí jižních Čech a Rakouska. Postupně nás do vlaku nastoupilo jedenáct kamarádů z Jihlavy, Humpolce a Jindřichova Hradce.  Začali jsme výsadkem ve stanici Rybník. Prošli jsme zbytky staré koněspřežné dráhy, občerstvili se na bývalé rotě v Českém Heršláku. Poté zamířili na nejjižnější bod ČR, kde se na rakouské straně nachází torzo opevnění z třicetileté války. Ochutnali výborné pivo z minipivovaru ve Studánkách, přes vyhlídku Vyklestilku se přesunuli do Loučovic na Vltavě. Parádní byla i koupačka v korytě divoké Vltavy pod Čertovou stěnou. Odjížděli vlakem z Čertovy stěny zpět do Jihlavy. Ještě jednou díky.

Oslava na Zounarce

V měsíci růží se pravidelně koná muzikantský sejšn u Pižmoně na Zounarce. A tentokrát slaví i jeho Jana 50tiny.
V pátek se schází asi 40tka kamarádů v číchovské hospůdce. Hraje se až do dvou hodin do rána. Neskutečná bomba. Během noci a sobotního dopoledne se všichni přesouváme k Pižmoňovi na flek. Zde pokračuje muzicírování z pátku. Mezitím se podává pivko, gulášek i maso z divočáka. Odpoledne probíhá hromadné přání k Janiným narozeninám. Potom hraní a debužírování až do ranních hodin.
V neděli se dojídají zbytky a postupně se rozjíždíme domů.
Díky Pižmoni, byl to super víkend.

Železné hory

Na slezině u Dáši zašel kamarád Pakin za Pštrosákem, zda s nimi nechceme vyrazit na vandr, a tak v květnu vyrážíme na výšlap do Železných hor. Jednoho pátečního odpoledne sedáme v Jihlavě do vlaku a frčíme směr Třemošnice. V Brodě se spojujeme s humpoleckými kamarády. V Čáslavi opouštíme rychlík a sedáme do couráku, který končí v již zmíněných Třemošnicích. Zde ještě čekáme v pohostinství na Ilonku. Ta jela o jeden vlak později. Pak už šlapeme zelenou turistickou značkou Hedvičiným údolím podél Zlatého potoka. Náš cíl pro páteční přespání jsou rybníky Horní a Dolní peklo. Před ulehnutím zajdeme na jedno do pekelské hospůdky.
V sobotu nás probouzí slunce a békající srna. S překvapením zjišťujeme, že se přímo uprostřed našeho provizorního kempu krčí v travní houštině malé srnče. Okamžitě balíme a přesouváme se dál do lesa, kde si dopřáváme bohatou snídani. Dnes naše kroky vedou k sečské přehradě a pak směr Hlinsko. V Počátkách se stavujeme na návštěvě v minipivovaru. Ochutnáváme světlou 11 s ovocitým nádechem a polotmavou 15 IPU. Po příjemně strávených dvou hodinách míříme po žluté do Seče na oběd. Nejmenovanému kamarádovi ukradli nohy i sobotu, neboť to s ochutnávkou zlatavého moku přehnal. Po dlabanci pokračujeme na zříceninu hradu Oheb, tady dáváme kouřovou. Z Ohebu jdeme po modré značce podél přehrady a zastavujeme se v restauraci Svoboda na pivko. Když jedete na vandr s Oddílem B, tak to ani jinak nejde. Po osvěžení míjíme mlýn Na Pilce, odtud nás vede žlutá stezka do Klokočova. V místní hasičárně večeříme a popíjíme. S tmou odcházíme a za vsí si v lese ustýláme.
V neděli po snídani opouštíme Železné hory a scházíme do Malče, tady si na pumpě dáváme ranní kávu a Chmelda samozřejmě pivo. Po odpočinku míříme do Libice nad Doubravou. Je zde prý vyhlášené pohostinství, tak si dáme gáblík. Leč jsme tuze zklamaní. K jídlu jen pár porcí na jídelníčku, plzeň kyselá a kuchař má naváto ještě z předešlého dne. Nakonec se tím vším protrápíme a upalujeme po červené na vlak do Chotěboře. Sice jsme strávili spoustu času na pivku, ale i tak to byl povedenej vandr.
Zdraví Ilonka, Chmelda, Venca, Pakin, Kaštan, Kwak, Mladotramp a za Ratováky Pštrosák a Kulíšek.

Povelikonoční brigáda

Jaro je v rozpuku a my opět vyjíždíme na srub. Je potřeba zase popracovat.
Páteční večer se nese v duchu klasiky. Ohýnek, kytara a pivko.
V sobotu jdeme na to. Hlavním bodem je zhotovení nových lavic k táborovému ohništi. Dodělaváme kamenný taras u buřťáku, opravuje se zábradlí u schodů, natírá se můstek a vykonávají se různé drobné práce v okolí srubu. S večerem máme vše podstatné hotovo. Teď už jen odpočinek u táboráku a v neděli domů.
Velký dík patří všem kamarádům, kteří neváhali nám pomoci.

Vítání jara

Přivítat jaro na Valchacreek jedeme jen dva. Pštrosák a Kulíšek. Fógl odjíždí už ve čtvrtek s Oddílem B. Berou to přes Telč, Řásnou a hrad Roštejn tak, aby v sobotu odpoledne byli na fleku.
   Kulda jede z Jihlavy v sobotu ráno. Výstup z vlaku v Hodících a pak pěšourem přes Kratiznu k Roštejnu. Odtud po zelené na kemp.
   Hranici mají Štrekaři nachystanou, pouštíme se do soutěžení. Je celkem chladno, tudíž se ohříváme a občerstvujeme u buřťáku. Zapálení probíhá poměrně brzy. Zní vlajka a poté spousta další muziky. Vše se shora sleduje měsíc s hvězdami.
V neděli vyrážíme na vlak do Třeště, ještě stíháme oběd a pak rovnou domů.

SÁZENÍ STROMKŮ HBC

Fotky

Úklid na srubu

O posledním lednovém víkendu jsme vyjeli trochu poklidit na sroubek. A taky trochu zalenošit .
V pátek přijíždí jen skalní. Fóglovi autem anóbrž vezou nějaký materiál a nářadí, a Kryštof s Kuldou vlakem. Po nezbytné návštěvě a pozdravu u Rosti se přesouváme na boudu, kde už zatápí Pštrosák s Radúzou a Páťou. Dáváme si partičku člóbrda a k tomu výbornej svařák. A po půlnoci jdeme na kutě.
V sobotu ráno dorazil Frenk a my se pomalu pouštíme do práce. Fógl upravuje a natírá nové lavice, Kryštof s Kuldou chystají na stěny nové placky a camrátka a Raduš s Frenkem likvidují nepořádek ve skříních. Odpoledne ještě dojel Sambi s Vojtou a večer na otočku Smejda. To už sedíme kolem stolu a chlapci spustí s muzikou. Taky něco dobrého na zobání a i pár kapek do volátka.
V neděli jen doděláme to něco málo co ještě zbývá a odjíždíme domů. Byla to fakt pohoda.

Promítání v Salavicích

Na polovinu měsíce sněhu nachystali kamarádi Greedy a Jablíčko promítání ze svých aktivit. Jabko nám pouštěl fotografie z návštěvy indonéských ostrovů se svým nezaměnitelným komentářem. A Greedy filmový dokument z potápění k lodním vrakům v jaderském moři. Se svou trochou do mlýna také přispěli kamarádi z plzeňska, ti promítali květnovou jízdu v džípech Us army. Pak už přišly ke slovu rozličné hudební nástroje a syrový sbor hlasů. A také odjezd domů.
Kryštof, Pštrosák a Kulíšek.

Slepičárna

Je po vánočních svátcích, skončila doba přejídání a my jedeme na Kaštanovu základnu u Malého Budíkova. V sobotu dopoledne jsme dorazili na flek. Po obhlídce kempu jdeme ještě na kus řeči do Doktorova sroubku. Mezitím se sjíždí další kamarádi. Pižmoň přivezl výborná játýrka z divočáka, tak si dáváme pěkně do nosu. Poté pouští Kaštan zdravici od prezidenta a přijímá do své vlády dva nové ministry. Sokolíka a Chmeldu. Někdo zůstává na místě a věnuje se debužírování, ostatní se jdou projít po okolí. Trasa vede přes Kejžlice, Lipnici k Wolkerovu památníku. Odtud k orlovské hájence kde působil A.B. Svojsík zpět na slepičárnu. To už zní písničky v podání Magdy a Hlíny. U ohýnku je skvělá nálada, která vydrží dlouho do noci.
V neděli se loučíme a rozprcháváme se k domovům. Opět povedená akce.