VALENTÝNSKÉ HRANÍ - Hybrálec

Letošní ročník Valentýnského hraní se z destinace Dvorce přesunul do hospody v Hybrálci. První se na scéně objevila osadní kapela brněnských T.O. Roweři. Po nich nastoupila kapela Kdo má čas. Ta zaujala parádními houslovými sóly. Pak přišli na řadu loucké Pražce se svým bluegrassem. A finále obstaral Jarda Samson Lenk, kterému vypomohla Lenka Slabá, jenž se nacházela mezi diváky. Po skončení produkce se ještě dlouho jamovalo u stolu. Za Ratováky zdraví Pštrosák, Kryštof, Čort, Smejda, Dopi , Kulda a Gréta.

Videa

SÁZENÍ STROMKŮ HBC

Fotky

Brigáda a Čarodějnice na Ratově

Čarodky jsme opět spojili s menší brigádičkou. Po pátečním posezení u ohýnku jsme celou sobotu věnovali těžbě dřeva. Ta byla předem domluvená v lokalitě Kouty. Neděle patřila údržbě kempu a srubu. A v pondělí přišel na řadu čarodějnický oheň. Mezi tím vším se dobře jedlo, pilo, tlachalo, hrálo a zpívalo. Někteří zažili i první koupání v řece. Celé akce se s průběžnými odjezdy a příjezdy zůčastnilo asi patnáct lidí. Tak díky za pomoc a ahoj.

GIRO DI VEHICKEL

Dvanáctý ročník Giro di Vehickel nás zavedl do krajiny princezny Zlatovlásky. Tedy do okolí zámku Červená Lhota. Letos jsme se sešli v menším počtu, tak jsme do obce Vícemil, kde byla naše základna, vyrazili auty. Čtvrteční etapu jsme absolvovali kolem Červené Lhoty. V pátek jsme se vypravili do Kardašovy Řečice a v sobotu nás čekala horská prémie v podobě výjezdu na hrad Choustník. Tým A jezdil většinou po silnici co nejkratší cestou k cílovému bodu, kdežto tým R si vybíral členitější terén s cílem tamtéž. Po všechny večery probíhala regenerace u pivečka, dobrého jídla, skvělé muziky a výborné nálady. Už teď jsme zvědaví, kde proběhne třináctý ročník.

Fotky

Výroční oheň K.O.PODBĚL

ÚTĚK Z PEVNOSTI BOJÁRDT HBC

Máme tu konec června a tudíž i druhou ze tří každoročních akcí pořádanou HBC, Útěk z pevnosti Bojárdt. Již tradičního klání u lomu na Pouštích se zúčastnilo asi 80 kamarádů. Několik šestičlenných družstev se pak aktivně zapojilo do soutěží o pěkné ceny. Večer vzplál slavnostní oheň a byl vyhlášen vítěz. Jak trefně podotkl prezident HBC Lucín, útěk z pevnosti šel všem soutěžícím mnohem lépe než předchozí dobývání klíčů od pevnosti. No a potom se už rozproudila volná zábava proložená spoustou skvělé muziky. Spát se šlo až někdy nad ránem. Za Ratov zalamuje palec Pštrosák s Kulíškem.  Fotky

65. VÝROČNÍ OHEŇ T.O. BOŽSKÁ BETTY

Na přelomu měsíce růží a měsíce bouří oslavila své 65 výročí trvání třebíčská osada Božská Bety. Potlach se konal na malebném osadním kempu  v údolí Prosejn nad Přímělkovem. Sešli se zde kamarádi napříč celou republikou. Od Českých Budějovic, přes Jihlavu a Třebíč až po Brno. Vzhledem k věku většiny trempů se soutěžilo spíše symbolicky. O to se více se hrálo a zpívalo. Večer pak proběhl v bujaré a uvolněné atmosféře. Tak osado! Přejeme Vám ještě dlouhá léta vandrování a setkávání s ostatními kamarády. Gréta, Kryštof, Pštrosák a Kulíšek. Ahoj!   Foto1     Foto2    Foto3

Letní vandr Tišnovsko

Tak se sešel rok s rokem a my opět vyrážíme na náš oblíbený retrovandr. Jedeme v termínu oslav upálení slovanských věrozvěstů, jak nazval červencové svátky kamarád Frenk. Pro letošek vybíráme oblast kolem řeky Svratky a Bílého potoka. Po necelé dvouhodině jízdy vlakem, vystupujeme v obci Doubravník. Odtud putujeme směrem na Tišnov. Je úmorné vedro, tak nepohrdneme koupelí v řece, ani občasným svlažením hrdla pěnivým mokem. K večeru hledáme místo na nocleh. Už se stmívá a pořád nic. V Herolticích potkáváme Roberta s Hankou, taky trampy, a ti nás zvou k sobě do chalupy. Nocujeme u nich na zahradě. Ráno se loučíme a šlapeme dál k Veverské Bítýšce. Na jednom z jezů dáváme pauzu, když v tom přijde z nedaleké chajdy maník a hostí nás vynikající slivovičkou. V Bítýšce opouštíme Svratku a šlapeme proti proudu Bílého potoka. Přicházíme na Šmelcovnu, kde už čekají kamarádi z HBC, Myšajda, Lucín a Šťoura. Zde se krmíme výbornou uzenou krkovicí a bůčkem. A samozřejmě nechybí vychlazené pivečko, které točí paní hostinská bujných vnad a kyprých tvarů. Večer a noc pak trávíme v campu T.O. Prašiví psi. Další den pokračujeme údolím Bílého potoka, až do Velké Bíteše. Tady se odpojují Dopi s Frenkem, kteří se vrací do Jihlavy. Zbytek pokračuje v cestě. Chceme dojít do Náměště nad Oslavou. Před Jinošovem se chladíme v rybníce a v obci si pak dáme pivko. Proběhne porada ohledně spaní, a zase hajdy do lesa. Nakonec kempujeme u jedné ze studánek. V okolí je spousta mravenišť, tak vybíráme flek se zvýšenou opatrností. V neděli scházíme do Náměště, sedáme na vlak a jedeme zpět k domovům. Počasí nám přálo, ušli jsme skoro 70 kilometrů. Až na malé zdravotní problémy, jako byly puchýře a nějaké odřeniny, to byl parádní vandr. Tak příště zase někde na štrece!  FOTKY

sečení trávy ,, za tratí '

Při návratu z retrovandru jsme si všimli, že náš kemp " Za tratí" je pěkně zarostlý a protože na poslední víkend v červnu je v termínovce psanej Krtek, rozhodli jsme se jej posekat. Nakonec jsme se sešli jenom tři. Bylo hrozný vedro, pot se z nás jen lil, ale zvládli jsme to. Během sečení jsme se občerstvili pivkem, kávičkou a i buchtou, kterou upekla Martinka. Opekli jsme také buřty a unavení se v sobotu večer po krátké bouřce vrátili do Jihlavy. Na cestě nás ještě chvilku zdržel strom spadlý po bouřce přes silnici z Brancouz do Brtnice. Dík patří Martince, Kulíškovi a Pštrosákovi.

IX. POTLACH BARDŮ

Pořádání letošního Ohně starých bardů připadlo tentokrát na osadu T.O. Kondor z Jihlavy. Páteční večer už tradičně patří hudebnímu sejšnu a tlachání u pivečka. Sobota nás uvítala uplakaným ránem. Kdo chtěl, vyrazil na špacír po okolí a kdo ne, ten klábosil v teple útulného kondořího sroubku. Odpoledne bylo věnováno hrám. A to konkrétně zálesákovi, lukostřelbě a střelbě ze vzduchovky.Úderem šesté hodiny večerní svolává Duch lesa kamarády ke slavnostnímu zapálení ohně. Zaznívá trampská hymna, udělují se odměny za soutěže a je přijímán nový člen do osady T.O. Kondor. A to Pája. Pak už se linou lesem líbezné tony hudby, zní smích kamarádů a do toho všeho plane posvátný oheň. V neděli opět ráno prší. Loučíme se s kamarády a těšíme se na příští potlach starých bardů v kempu T.O. Hvězda Severu.

SEČENÍ SASOV

Po dvouleté pauze se opět domlouváme s Kondorama na sečení luk pro magistrát města Jihlavy. Je nám přidělena již známá lokalita na Sasově. Bohužel kosíme zase na etapy, takže máme co dělat celé září. Vše nakonec zdárně zvládáme a tak bude nějaká ta kačka do osadní kasy. Jen si pro příště musíme lépe přečíst zadání, aby jsme nedělali zbytečnou práci. :D :D :D

PŘEDPOTLACHOVÁ BRIGÁDA

První podzimní víkend budeme mít výroční oheň. A proto je nutno se na něj pořádně připravit. Takže nás čeká co? Brigáda.
   Sjíždíme se v pátek večer a posilňujeme se u Rosti v hospůdce. Sobota je věnována pracovní činnosti. Stavíme přístřešek proti dešti, vybíráme fakule na oheň, řežeme dříví, chystáme a nacpáváme hranici na slavnostní oheň, sečeme kemp, doplňujeme výdřevu u mostku, doléváme louče a věnujeme se spoustě dalším potřebným věcem. Mezitím vším stíháme pořádný oběd a též dodržujeme pitný režim. Večer, naplněni uspokojením z dobře vykonané práce, si sedáme k ohýnku. Opékáme buřty, dáme si pivko, ale hlavně zní Kryštofova kytara a syrový sbor hlasů.
  V neděli ještě doděláváme to, co jsme nestihli v sobotu. No a pak už je vše přichystáno na náš velký den příští sobotu. Dík za pomoc patří Sambimu, Vojtovi a dvěma kamarádům z T.O. Divocí Koně. Tak ještě jednou díky hoši. FOTO

XIV.VÝROČNÍ OHEŃ T.S. RATOV

Nastává podzimní čas. A s ním se blíží i termín XIV. výročního ohně T.S. Ratov. Na pátek je zamluveno posezení v číchovské hospodě Na Ostrově. Ještě jsou cítit dozvuky babího léta. Je příjemné teplo. Sedíme proto na zahrádce a večer je vyplněn výhradně jen a jen hudbou. O tu se stará kamarád Kozák, Žanek, Kryštof, kamarádka Karel a především kamarádi, kteří prošli osadou T.O. Samotáři. Nechybí však ani pěnivý mok a výborné klobásky. V jednu hodinu v noci muzika utichá. Někdo jede domů, ostatní míří k osadnímu kempu.
    Od sobotního rána chystáme vše na odpolední hry a slavnostní zapálení. Mezitím přijíždí předem ohlášený dětský oddíl Stopaři z T.O. Mešnice. Pro ně stavíme indiánské týpí na přespání. V soutěžích slaví úspěch spíše mladší generace. To se týká rybolovu a skoku na kru. V zálesáckém kvízu má navrch něžné pohlaví. Stmívá se. Sambi, Jana, Metla a Denča přistupují se zapálenými loučemi k hranici a zažíhají oheň. Zlatorudé plameny stoupají k nebi a v ratovském lomu zní první akordy Vlajky. Kryštof vítá všechny přítomné, nejlepší soutěžící jsou odměněni a pak probíhá uvolněná zábava v atmosféře kamarádství. Poslední spáči jdou na kutě hluboko po půlnoci.
    Je tu neděle a s ní dešťové přeháňky. Zbývá nám jen uklidit kemp a rozloučit se s ostatními. Pomalu začínáme myslet na náš další potlach, tentokrát jubilejní patnáctý.

LOV KOŽEŠIN HBC

Rok utekl jako voda a tak kamarádi z HBC připravili pro trempíky další ročník úspěšného Lovu kožešin. Sobotní ráno bylo sice větrné, ale slunečné. Na výšlap po stanovištích v okolí Javořice se vydalo více jak šedesát lovců. Někteří byli šikovnější, jiní méně. Ale o to ani tak nešlo, hlavně že se všichni náramně bavili. Večer vzplál slavnostní oheň a byli vyhlášeni vítězové. Nejlepším lovcem se tentokrát stal kamarád Kryštof z T.S. Ratov. Poté oslavil Hejkal své šedesátiny, kdy přijímal dary a poslouchal oslavné ódy na svou osobu. Pak už se jen plkalo, hrálo a zpívalo dlouho do noci. Díky HBC opět jedna z povedených akcí. Ahoj. Gréta, Pštrosák, Kryštof a Kulíšek.   FOTKY

VANDR SPADANÝM LISTÍM- BRDY

Zas žloutne zem a stromy svlíkaj listí,
rána jsou kalný a slunce nezná stín ...
Tak nějak by se dal charakterizovat náš podzimní Vandr spadaným listím. Pro letošek nás zavál opět do oblasti Brd. Ve čtvrtek ráno nasedáme do již nám známého rychlíku Kačina. V Praze na Smíchově pak do autobusu, který nás odváží do Mníšku pod Brdy. Odsud stoupáme lesem až na poutní místo Skalka. Je tu krásný výhled na celý Mníšek. Cestou po hřebenech nacházíme asi tři zastrčené kempy. Na Georgíně si dáváme oběd. Přes Swamp míříme k Jezírku, kde sídlí T.O. El Paso. Po dalších kilometrech v nohách nás vítá hospůdka Čunčí huba. V jejím útulném prostředí tišíme žízeň. S večerem hledáme v lese poklidné místo, kde trávíme první noc. Od pátečního rána šlapeme po Hřebenové cestě. U dubu Třebízského odbočujeme k bývalé raketové základně. Na Klondajku, jak zní její název, se prohlídkou celkem dost zdržíme. Sestupujeme směrem k Voznickému potoku a hledáme nějakou studánku na doplnění vody. Tak narážíme na kemp Dobrá naděje. Pavel, který je zde přítomen, nám vaří kafe. My si mezitím děláme oběd a pak trochu spolu pokecáme. Na Voznickém potoku poté navštěvujeme kemp Hebron a směřujeme k legendárnímu kempu Zlaté dno. Přes cestu nám přebíhá nádherný daněk a my stojíme v němém úžasu. Ze Zlatého dna míříme na Vlachovu strouhu. Na New Campu ( Vlachovka) necháváme cajky a jdeme do Voznice na pivko. Za tmy se vracíme na flek, kde přespáváme. V sobotu ráno spadne pár kapek, ale jinak nám počasí přeje. Máme namířeno přes Knížecí studánky na Stožec. Zde na odpočívadle vaříme rakousko-uherský guláš. Což jsou dvě konzervy vídeňského a maďarského guláše. K nim přidáváme dva trsy hlívy ústřičné, kterou jsme cestou našli. Po hřebeni putujeme k vrchu Hradec. Mezitím míjíme kemp Hobitín a plašíme několik jelenců běloocasých, jak nám pak doma napověděla tetička Wikipedie. Chceme se dostat k rozhledně na Studeném vrchu. Od tohoto záměru upouštíme, neboť se smráká. A my raději hledáme za světla místo na přespání. Jako zázrakem se nám do cesty staví kemp Na zlaté bleskovce. V jeho pěkném prostředí trávíme náš poslední večer a noc. V noci začíná pršet a déšť nás provází i celou neděli cestou do Dobříše. Zde po příjemném ukrácení chvíle v cukrárně, nasedáme do autobusu směrem na Prahu. A pak už vlakem až do Jihlavy, kam přijíždíme o půl páté. Jsou to suprově strávené čtyři dny. Na Brdy se příště těší Kryštof, Pštrosák a Kulíšek. Tak Ahóóój.

V. RATOVSKÝ BOWLING

Krátká zpráva z tisku
Další ročník ratovského bowlingu se uskutečnil tentokrát v prostředí bývalé továrny Modeta na Havlíčkově ulici. Třináct účastníků se rozdělilo do šesti soutěžních dvojic a jednoho diváka. Po tuhém klání zvítězili Raduš s Kubáncem, druzí byli Renča s Kuldou a třetí Páťa s Dopim.
Za tiskovou agenturu H+P reportér Kulda

80 LET OSADY OSAMĚLÍ VLCI, LEBEDY 70TINY

V den výročí sametového puče oslavila T.O. Osamělí Vlci svou osmdesátku a zároveň s ní kamarád Lebeda své sedmdesátiny. Vše se událo v okolí útulného KD Klátovec. Oheň to byl spíše symbolický, zato Lebedova oslava byla velkolepá. Spousta jídla i pití, a hlavně výborná muzika dala základ dobré náladě a zábavě. Proto se více než 70 kamarádů dobře bavilo dlouho do noci. Tak Lebedo ještě jednou vše Nej a hodně zdraví!

Mikulášský countrybál

S přicházející zimou nastává čas plesů a bálů. Tudíž i čas našeho mikulášského countrybálu. Sál praská ve švech, kapela je ve formě, tombola v mžiku vyprodaná, ohňová show je senzační, mikuláš s čerty i s andělem se taky snaží, výčep i peklo jedou na plné obrátky. A tak se nelze divit, že lidi odcházejí nadmíru spokojení a pořadatelé slyší slova uznání. Jsme rádi, že se nám bál zase vydařil a pomalu se budeme připravovat na další. Za rok opět v Ranťáku !