Předvánoční brigáda

Týden před vánoci trávíme sobotní večer v hospodě U Piráta, kam si přišli Killy a spol zahrát. Zde se domlouváme na nedělní brigádičku na srubu. Budeme zateplovat a přidělávat palubky pod oknem u buřťáku.
Odjíždíme dopoledne. Na boudě se míjíme s vánoční výpravou Kočovníků. Na práci máme klid, a tak nám jde dobře od ruky. Kulda krájí minerální vatu, Fógl přiřezává palubky a Kryštof vše kompletuje dohromady. Končíme po páté hodině odpolední. Ještě po sobě uklidit a hurá domů.
Zase jsme pro náš sroubek něco udělali.

Pochod VŘSR

Po roce opět vyrážíme s humpoleckými kamarády na jejich tradiční akci.
Na jihlavském nádraží se scházíme s ostatními a cestujeme směr Kamenice u Humpolce. Z Jihlavy nás jede deset. Páteční zpívání je naplánováno do zdejšího pohostinství. Po jedenácté někdo odchází spát do lesa, jiní ke kravínu pod přístřešek. My s Fóglem jdeme s oddílem B k bývalému kravínu.
Ráno rychle balíme a vydáváme se na cestu. Oddíl B zamířil zpět do knajpy, my prolézáme propustí pod dálnicí k Pavlovu. Odtud šlapeme na osadní flek Výrů. Zde snídáme a čekáme na zbytek pochodujících. Po občerstvení šlapeme k Větrnému Jeníkovu, kde obědváme. Další úsek cesty nás zavádí ke Smrčné. Tady hasíme žízeň výbornou plzničkou. K tomu hraje a zpívá Hlína na kytaru. Prostě paráda. Přespáváme v lese mezi Smrčnou a Hybrálcem. Ještě potlachat u ohýnku a jdem spát.
Neděle je mlhavá a mrazivá. K chuti přichází horký čaj nebo káva. Postupně se pak rozcházíme. Někdo na autobus do Humpolce, další pěšky do Jihlavy.
Počasí nám celkem přálo, takže bylo fajn.
Pštrosák a Kulíšek.

LOV KOŽEŠIN HBC

Je říjen. První víkend. Scházíme se v kempu batelovské osady White Canyon, kde pořádá HBC svůj Lov kožešin.
Páteční odpoledne a večer věnujeme seznamování v lovětínském kultůráku.
Sobotní ráno zahajujeme snídaní a pak už nás organizátoři vyhánějí na trasu. Zatím jsem tu sám, čekám na Kryštofa s Grétou. Fógl zůstal doma, covid je svinstvo. Trasa vede přes Čenkov, Růženou a Lovětín oklikou zpět na flek. Cestou plníme všelijaké úkoly. Po menších i větších peripetiích pozdě odpoledne máme splněno. Na řadu přichází vyhodnocení, poté něco do žaludku a pak už čekáme na slavnostní zapálení. Oheň praská, zní Vlajka a věnujeme vzpomínku na odejivší kamarády. A je tu vyhlášení výsledků. Nejvíce placek si odnesl Hlína se synkem Ondrou. Za nás zabodoval Kryštof. Potom se hraje a hraje a hraje. K půlnoci odjíždí Gréta se Štófim a já jdu též pomalu do pelíšku.
Neděle, čas loučení balení a odjezdů. S Jitkou a Víťou scházíme do Lovětína, kde mnozí nechali zaparkované své oře, a míříme k Jihlavě.
Ahoj Kulda.

brigáda v září

Tak jsme opět domluvili menší brigádičku. Kromě Dopiho se v půlce září sjíždí celá osada. Nejdříve ale jdeme pokecat do číchovského šenku. Plánujeme co budeme v sobotu dělat.
Druhý den se vrháme do práce. Jedna skupina uklízí zaneřáděnou farmářskou boudu, další provádí terénní úpravy. Rozváží zeminu na místa kde je to potřeba. A Kryštof buduje z kamení taras. K večeru je vše hotovo. Někteří jdou na pivko, zbytek zůstává na fleku u ohýnku. Je krásná hvězdná noc. Spát jdeme dlouho po půlnoci.
V neděli ještě něco poděláme a pak jedeme domů.

Vandr na pohodu

Na svátky upálení slovanských věrozvěstů, jak to kdysi nazval jeden náš kamarád, jsme vyjeli na čtyřdenní vandr.
Jedeme jen tři Pštrosák, Kulda a ještě se k nám přidal Kwak. Sedáme na náměstí do sedmičky směr Popice. Za vsí u Hrazeného rybníka se občerstvujeme. Po zelené značce šlapeme kolem Špičáku na Pouště. U Jezírka v lomu odpočíváme a vaříme kávu. Nejbližší záchytný bod je Otín. Cestou sbíráme houby, večer se budou hodit. Od otínské hasičárny, kde jsme pod přístřeším přečkali menší dešťovou spršku, míříme po silnici ke Stonařovu. Zde si chceme dát v restauraci pivko. K naší smůle je však z technických důvodů zavřená a potraviny vedle jakbysmet. Bereme tak za vděk větnamskou večerkou a na schodech před ní hasíme žízeň. Ze Stonařova stoupáme k Alejím. Někde poblíž chceme nocovat. Nakonec zakempujeme pod Alejema u potoka Bělohlávek. Rozděláme oheň a vaříme nasbírané houby. Pak hajdy na kutě.
Ráno je větrno a deštivo. Balíme cajky a vyrážíme ke Zlatomlýnu. Ještě pár fotek u vodopádu a pak rovnou po žluté k hájovně Na Kříži. Na odpočívadle si dáváme kávu i něco na zahřátí. Od hájovny je to asi hodinka chůze do Okříšek. Zde si v hospodě objednáváme dršťkovku a pak v kavárně kávu. Ještě nákup v místním Albertu a jdeme na nádraží. Máme toho celkem dost, tak se do Číchova svezeme vlakem. Stavíme se u Rosti na pivo a potom na srub.Tady přespíme. Trasu, kterou jsme plánovali na tři dny jsme stihli za dva. Tak se domlouváme na denní výlet do Třebíče a okolí.
Brzkým ranním vlakem jedeme do města. Máme v plánu navštívit rozhlednu na Pekelném kopci. Cestou se zastavujeme v cukrárně na malé občerstvení. Poté pak šlapeme  po zelené k rozhledně. Je slunečno a v polích jsou slyšet skřivani. Z rozhledny je nádherný výhled daleko do krajiny. Ale taky tu nahoře pořádně profukuje. Oklikou se vracíme zpátky k Třebíči. Všude je spousta zralých malin, tomu nejde odolat. Na Karlově náměstí v pizzerii obědváme. Do odjezdu vlaku máme spoustu času, tak míříme do židovské čtvrti. Nakonec malá káva a hurá na vlak. Zbytek dne a večer trávíme na našem sroubku. Kwak jde záhy do hajan, kdežto my s Fóglem to táhneme do dvou hodin do rána.
Další den v klidu posnídáme, poklidíme a pěšky vyrážíme do Brancouz, odkud jedeme domů do Jihlavy. Vandr byl fajn, jak se říká: Na pohodu.

Červnová brigáda na srubu

Na první víkend měsíce růží se nám konečně podařilo zajistit bagr na terénní úpravy, jenž jsme měli v plánu.
Sambi s technikou přijíždí v pátek brzy odpoledne. Do večera se sjíždí ostatní. Ještě dolaďujeme detaily, zítra to vypukne.
Po snídani jdeme na to. Sambi strhává hlušinu pod skálou, rozšiřuje plac na potlachový oheň. Rovná zem kolem srubu a zvětšuje místo u buřťáku. Všichni mrkáme jak mu to jde. Večer jsou změny hodně znát. Ale až vše zaroste a příroda si s tím poradí, bude fajn. Taky jí trochu pomůžeme. Jsme unavení, avšak spokojení, že se dílo povedlo.
S dobrým pocitem odjíždíme v neděli domů.

40 výročí T.O. Samotáři

Po pěti letech si bývalí i stávající kamarádi z osady Samotáři připomínají své kulaté výročí. Na páteční hraní v hospodě u Rosti se sjíždí na dvacet osadníků. Muzicíruje se do třetí hodiny ranní, poté většina jede domů do peřin. Jen málo z nich odchází spát na srub, kde se baví až do svítání.
Sobotu tráví někteří výšlapem po okolí, jiní konzumací dobrého moku. Večer se plká u ohýnku.
Neděle je už tradiční. Úklid a odjezd domů.
Tak zase za pět let. Za Ratov Smejda s Kuldou.

Květnová brigáda

Na květen máme opět domluvenou brigádičku na našem osadním fleku.
Páteční večer věnujeme přípravě a tak trochu i plkání. Má dorazit Sambi s bagrem, ale jak se později dovídáme, postihl ho nějaký moribundus. Z terénních úprav tedy sešlo. V sobotu měníme starý solární panel za nový, větší. Natíráme mostek a provádíme další bohulibé činnosti. Nakonec přijel Sambi i s Lenkou, ale jen na otočku. Večer patří baště a pivku. Neděle je klasická, úklid a odjezd domů.

Sázení stromků HBC

Sázení stromků HBC je akce, které se rádi účastníme. V pátek začínáme ve Zhoři, v hospodě u Vítků.
  V sobotu jsme vyrazili sázet stromky na paseku za Zhoří směrem na Jersín. Letos rozmary aprílového počasí ukázaly svou sílu a tak nás obklopila zimní krajina.
  Za Ratováky přiložili ruku k tomuto lesnímu dílu Pštrosák a Kryštof
Fotky

Vítání jara

Na Křehuli řádí kůrovec a tak Štrekaři posunuli kemp pro tuto akci trochu více proti proudu valchovského potoka, k obci Růžené.
V sobotu společně s Jiřčou, Kwakem a Pštrosákem vystupujeme v Batelově a přes kemp Wajťáků, kde dáváme gáblík pokračujeme k Lovětínu. Sluníčko hřeje a nám cesta pěkně ubíhá. Scházíme do údolí potoka a na bušmena míříme na flek. Až na pár kamarádů tu ještě nikdo není. Postavíme ležení a jdeme k ohýnku. Postupně se kemp zaplňuje. U buřťáku plkáme až do setmění. Potom zapálí čtyři vybraní kamarádi slavnostní hranici a za chvilku první plameny míří k obloze. Muzika je parádní, zní většinou samé ryvolovky. Na zahřátí nachystali kamarádi ze Štreky plný hrnec svařáku. Noc je větrná, ale to nám nevadí.
  V neděli poklidíme kemp, rozloučíme se s kamarády a šlapeme do nedaleké Třeště na vlak. Ve městě se ještě zastavíme na polívku a pak hajdy do Jihlavy.
Za Ratov zdraví Pštrosák a Kulíšek.

Únorová brigáda na srubu

Na osadní slezině jsme domluvili termín na první letošní brigádu. Koncem února tedy vyrážíme na náš flek. Pátek patří klasice, tlachání a debužírování.
V sobotu dopoledne nám přijíždí pomoct Kwak, Pakin, Kozák a Víťa s Jíťou. Likvidujeme pražce v amfíku a spravujeme střechu na Křemílkárně. Po obědě se přijely mrknout Raduš, Martinka a Renča. Večer zpestřil Kryštof a Smejda muzikou. Ostatní si dobírají Víťu, který si ustlal na stole.
V neděli doděláme pár drobností a jedeme domů.

Hokej T.O. Výr

Je půlka února. Na Slavníči se koná 30. ročník hokejového klání trampských týmů. Jedeme s Fóglem jen na čumendu. Po lítých bojích nakonec vítězí Oddíl B od Skaláků. Odpoledne se přesouváme na výrskej flek, kde jsme hned po příjezdu rozbili ležení. Mrzne a fouká, a tak přichází k chuti horký čaj. O muziku se u táboráku stará hlavně Hlína s Gredym.
Ráno je opět mrazivé. Roztáváme u ohýnku. A také polkneme něco teplého do žaludku. Je čas na loučení. Ještě trochu poklidíme a alou k domovu.
Za Ratov Pštrosák s Kuldou.